+38 (044) 537-22-45

Історія плакатів. Частина 2.

EISd7ik-a_MСправжнім проривом, і невід’ємною частиною історії плакатів можна назвати 1866 рік і видатну людину, декоратора сцен паризького театру Жюля Шере, який заснував маленьку літографію в столиці Франції. Саме цей час можна назвати днем ​​народження плаката, а француза Жюля Шере його батьком. Саме він зібрав і впорядкував всі основні, відомі нам і зараз аспекти і характеритики для зрозумілої нам послуги – друк плакатів, якими повинні володіти плакати сучасності. Ось їх короткий список:

 

  • Привернення уваги. Плакат повинен кидатися в очі перехожим, а тому виготовлятися із застосуванням контрастних, яскравих фарб.
  • Доступність. А саме, читаємість тексту та зрозумілість зображення в перші секунди. Щоб навіть людина, яка проходить повз встигла зрозуміти всю суть плаката.
  • Тільки основна інформація в стислій формі.
  • Зосередження інформації на основній фігурі.

 

Анрі де Тулулз-Лотрек – ще одна людина без якого дуже складно уявити історію друку плакатів. А саме створені ним афіші, які були рекламою для паризьких кабаре. У 90-ті роки XIX століття плакати піднялися в своєму рівні виготовлення на небувалу висоту. Чутка про Анрі Тулуз-Лотрек розійшлася дуже швидко, навіть за межі Франції вже після першого його плаката до відкриття “Мулен Руж” 1889, в якому виступала скандальна танцівниця Ла Гулю.

 

В кінці дев’ятнадцятого століття друк плакатів отримав всесвітнє визнання не просто як ефективного рекламного інструменту, а й повноцінного твору мистецтва. А вже в 1897 році в Росії, а саме в Санкт-Петербурзі, відкрилася виставка плакатів і постерів зібраних з усього світу. На неї були запрошені сотні відомих художників реклами зі своїми кращими роботами. Виставка виявилася дуже успішною і отримала світове визнання.

 

XKefu1SKjhoДалі прийшла війна. І за часів першої світової та громадянської війн плакати зіграли також значну роль. Вони застосовувалися як агітаційний інструмент для заклику молодих людей до лав солдатів, для благодійності, для порятунку біженців тощо. Це дало початок такого виду постерів як соціальні. Плакати такого типу виготовлялися трафаретом, їх вішали в спеціально відведених для оголошень місцях в Києві і в інших містах СРСР.

 

Незважаючи на велику популярність, яку отримали соціальні та пропагуючі плакати, рекламні плакати в СРСР не були настільки популярними. Вперше такий вид реклами на території нашої країни з’явився тільки в 1925 році. Застосовувалася вона акціонерним товариством “Добролет” і була досить агресивною – “Той не громадянин СРСР, хто не Добролета акціонер”. Але виявилася вкрай ефективною і капітал компанії в короткі терміни збільшився в рази.

 

Друк плакатів почав розвиватися ще з середньовіччя, як тільки був винайдений друкарський верстат і продовжує існувати до сьогодні, що говорить про надзвичайну ефективність даного методу рекламної продукції.

 

Top